Alla inlägg under juni 2011

Av Sassa Jansson - 29 juni 2011 14:32

I dag har jag varit lite seg och inte orkat jobbat så mycket men det blev 2 timmar  lackning av våran trall    när jag hade stått framåtlutat i skuggan typ i en halvtimme dock kännde jag mig yr och fick jag gå till närmsta sittplats och vila med ett stort glas vatten   .  Ett tag tänkte jag ge upp men när jag kom och tänka på I phone 4 som jag ska köpa blev det fart och jag började med ogräs i rabatten.  I skuggan är det nu  26 grader varmt och i solen är det 35 grader.


I går var min kommpis B här och vi badade i våran pool och solade  . Det var jätte roligt! Som vannligt tog det typ 20 år för mig att komma i trots att Vi har solvärme på taket  som värmer vattnet till poolen . Men när jag väl komm i var det super härligt. Tror jag ska köpa en häfftig badmadrass så jag kommer i lite oftare  .      Här kommer några bilder från midsommaren 2011 :

                                          Vi var två familjer som hjälptes åt att klä midsommarstången med Pioner,gula rosor och många vilda blommor.



                                                  
        

                                                  
         

                                                  
           

                                                  
         

                                                  
                   Tre av de fem grenarna i våran femmkamp

                                                  
              


                                                  
        

                                                  
       

                                            

                                              Mina
nya lila tygskor som jag köpte några dagar innan har inte hafft några förut men de var sjönare en jag trott!


                                                  
                       Snygga från sidan också tycker jag  



                                                  
         

                                                  
                             Min mamma köpte smycken på Glitter och fick den här häfftiga väskan med , som jag fick ta över   



                                                  
                                 
     Jag kunnde inte låta bli att tjuvträna i smyg  på att kasta pil .....



                                                  
        Katten Virre undrade vad jag höll på med.. Tränar du att kasta pil i smyg???  



           Jag går nu tänkte Virre som tyckete att det började bli lite för mycket ljud av sång och pratade....



                                           Hoppas att ni har haft en trevlig midsommar !!!  

Av Sassa Jansson - 23 juni 2011 13:09

Snacka om regn!! Det har typ regnat hur mycket som hälst här hemma  och det verkar aldrig sluta... Min mormor har sagt i flera veckor att det är såå tort över allt ! Och nu säger hon att det gott kan sluta regna   och bli mer soligt. För en stund sen skulle jag flytta över våran ena häst till en annan hage och hon var jätte blöt . Som tur är har hon sjockare päls en de andra så hon fryser inte lika lätt.

För ovanlighetens skull har jag börjat läsa en bok , nu på sommaren har jag lite mera tid och energi att  läsa hittade en Henning Mankel bok som jag har sett stått i bokhyllan ett tag men inte brytt mig så mycket om . Så nu på kvällarna om jag har svårt att somna läser jag lite tills ögonen går i kors      .


Hej då   ska fika och förbereda mig för att åka int till stan   










Av Sassa Jansson - 22 juni 2011 20:09

Dagen började lite segt men blev mycket bättre då jag träffade min vän M på stan . Vi bestämmde oss för att gå till stadsbibioteket och ta det lungt och prata.

Det finns ju ett ordspråk som säger "tiden går fort när man har roligt" och det kännde jag verkligen att den gjorde på eftermiddagen.

I morgon ska jag hem till min kommpis E och se på film. det är första gången jag är hemma hoss henne så det ska bli spännade tycker jag  .


Uppdaterar så snabbt jag kan!    

Av Sassa Jansson - 21 juni 2011 21:48

I dag känndes det som att sommarvärmen äntligen hittat hit igen ( det var nästan att jag hade lust att bada i våran ute pool  ) och det händer TYP två gånger varje sommar men har blivit mer den här sommaren eftersom det var så varmt ett tag. Jag min mamma och min lillebror åkte in till stan för att handla kläder. Jag köpte några linnen och skor . Något jag kan bli galen av när jag handlar kläder är att precis allt det jag verkligen vill ha ska sitta så högt upp  .  Som tur var kunnde jag annvända min brorsa till hjälp att ta ner kläderna eftersom att han är längre en mig och min mamma. När vi skulle gå ut ur en av klädesaffärerna regnade det och var soligt sammtidigt    .


När vi hade handlat klart träffade jag min vän A och åt middag. Fötterna värkte av allt gående   . Men det var verkligen värt det när jag märkte att jag desutom  kan ha stolek S på en tröja   . Alltså ett av mina största mål är uppnåt . Bara några mål kvar att klara  


   Syns


Av Sassa Jansson - 19 juni 2011 22:18

Uppdateringen har inte varit så bra ,har haft fullt upp de senaste veckorna men kommer nu med lite ny kraft. I dag har jag varit hoss min mormor och suttit vid brasan. Kännslan av höst är inte så roligt men hoppas på bättre väder snart...

För att tjäna lite pengar har jag bestämmt mig för att sommarjobba hemma i tre veckor men har nu jobbat en vecka så det är två vekor kvar. Jag har länge velat ha en iphone 4 så jag hopppas att jag kan köpa en sådan lite längre fram  . ( Dock inte en sån här men hittade ingen smile med en Iphone)  


Min mormor fyllde år i går  så vi var där och firade henne och jag stannade kvar till i dag. Jag och mormor hadde bestämmt att se i rymden finns inga kännslor men som vanligt blev jag as stressad när vi skulle åka i väg så jag glömmde den hemma. Men jag hade betsämmt för mig att jag hade den med mig så jag packade upp datan och parkerade mormor i soffan. När jag startade den ¨å sa jag till mormor " det underlättar ju att hemta filmen" Hon bara ja det blir nog lite svårt annars   . Jag letade över allt men hittade den INTE vände upp och ner på ryggsäcken men den fanns ingenstans, det känndes verkligen pinsamt eftersom att vi bästämmt att se den  .

Så nästa gång jag ska dit kommer jag att lägga ner den först .     


Att stressa är det absolut färsta jag vet   


för en vecka sedan såg jag kung fy panda på bio. Det var en av de roligaste filmerna jag har sett på länge!

En scen tyckte jag var lite sorglig men den var super bra  . 


                        Här kommer en bild av Kung fu Panda



                                               (Från Googel sök kung fu panda 2)


Hörs!!!

                                                  
                            

Presentation


Här kan du följa min vardag och saker som händer både roligt och tråkigt

Omröstning

blev du skrämd på halloween eller skrämde du någon? Kannske du hade fest?
 Jag blev skrämd och as rädd!
 Jag skrämde andra .
 Nej jag hade halloween fest.
 NEJ! Hatar halloween! Jag vill vara i fred!
 Jag råkade ut för äggkastare på min dörr.
 Nej ingen skrämde,busade frågade efter godis. Och jag skrämde inte någon eller frågade eftergodis.
 Jag fick ton vis av godis

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kort om allt

Har du frågar till mig skriv här!

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards